Kembali Ke Halaman Depan / Menu Utama List Resep Lainnya

Bagaimana Menyiapkan MPASI 7m+ || Puding Roti Kukus Anti Gagal

LEZAT, NIKMAT, MUDAH dan Anti GAGAL.

MPASI 7m+ || Puding Roti Kukus. Kostenlose Lieferung möglich Riesenauswahl an Markenqualität. Schau Dir Angebote von ‪Pudding‬ auf eBay an. Saya memasak puding roti pandan kukus ini adalah secara kebetulan sahaja.

MPASI 7m+ || Puding Roti Kukus Lihat juga resep Pudding roti tawar kukus enak lainnya. Sapu mentega pada depan dan belakang roti. Masukkan susu cair, telur, gula dan esen vanilla ke dalam satu bekas.

Sedang mencari ide resep mpasi 7m+ || puding roti kukus yang unik? Cara membuatnya memang tidak terlalu sulit namun tidak gampang juga. Jika salah mengolah maka hasilnya akan hambar dan bahkan tidak sedap. Padahal mpasi 7m+ || puding roti kukus yang enak seharusnya mempunyai aroma dan cita rasa yang mampu memancing selera kita.

puding roti kukus, mulai dari jenis bahan, kemudian pemilihan bahan segar sampai cara membuat dan menghidangkannya. Tak perlu pusing kalau mau menyiapkan mpasi 7m+

Anda dapat menyiapkan MPASI 7m+ || Puding Roti Kukus memakai 5 jenis bahan dan 3 langkah pembuatan. Berikut ini cara dalam membuat hidangannya.

Bahan-bahan dan bumbu yang diperlukan untuk menyiapkan MPASI 7m+ || Puding Roti Kukus:

  1. Siapkan 1 lembar roti tawar (tanpa pinggiran).
  2. Sediakan 4 sdm telur kocok.
  3. Siapkan 35 ml susu UHT.
  4. Gunakan 1 sdm mentega cair.
  5. Siapkan secukupnya Keju parut.

Resep lain : Resep Mac 'n Cheese yang Menggugah Selera

Siapa peminat resepi puding roti kukus kat sini ? Sedapnya kan makan lak dengan kuah kastard banjir di atas puding. Kalau sebelum leceh sikit nak buat sebab puding roti lepas dah siap bahan-bahan kena bakar kan, kena guna mixer bagai. So terhalang la niap nak buat dessert best ni kan.

Cara membuat MPASI 7m+ || Puding Roti Kukus:

  1. Campur semua bahan jadi satu (jangan lupa roti tawar dipotong atau disobek kecil kecil)..
  2. Kukus selama 30 menit..
  3. Puding roti kukus sudah matang. Siap disajikan 😍.

Alhamdulillah, CN tiada masalah bila makan telur. Jadi timbul lah idea untuk buat puding roti kukus sebab craving sangat tengok orang upload gambo dekat instagram. Biasanya kita akan lihat puding karamel dijual di pasar-pasar berhampiran dengan rumah kita bukan? Tetapi kali ini kita akan kongsikan resepi yang sedikit berbeza daripada puding karamel iaitu resepi puding roti pelangi kukus. Cara mudah untuk buat Puding Roti Sos Kastard yang sedap, ringkas dan hanya guna roti sandwich biasa.

Gimana nih? Gampang kan? Itulah cara menyiapkan mpasi 7m+ Semoga bermanfaat dan selamat mencoba!


Resep lainnya :

  • Bagaimana Membuat Singkong Goreng Empuk Merekah, Enak Banget
  • Resep Urap Sayuran Bumbu Gongso, Bikin Ngiler
  • Langkah Mudah untuk Menyiapkan Proll tape teflon, Enak
  • Resep Botok tahu tempe&udang Anti Gagal
  • Resep (Salin dari) Dakgangjeong (Ayam Goreng Krispi Saus Madu ala Kore, Bikin Ngiler